Radnice se konečně dočkají! Chystá se napojení severního Rokycanska
Mnoho let připravené napojení severního Rokycanska na dálnici D5 se přiblížilo startovní linii. Stavební povolení je vydané a Plzeňský kraj má nyní připravené velké silniční stavby, které by měly být jako jedny z posledních podpořeny evropskými fondy. Největší takovou stavbou je právě napojení severního Rokycanska na dálniční síť u Rokycan. Silnice bude měřit necelých šest kilometrů.
Projekt napojení severního Rokycanska připravila Rada Plzeňského kraje ve volebním období 2004 až 2008 v čele s hejtmanem Petrem Zimmermannem a především radním pro oblast dopravy radnickým občanem Miroslavem Jarošem.
"Snahou vedení města Radnic v období 1998-2002 a v roce 1999 i nově ustanoveného Mikroregionu Radnicko bylo přiblížit severní Rokycansko k dálnici co nejpřímějším napojením mimo obce na sjezd D5 v Rokycanech. Důvod byl jasný, přilákat podnikatelské subjekty do průmyslových zón Břas a Radnic. A tak zajistit práci pro občany doma, a také přitáhnout návštěvníky do našeho krásného koutu. Cesta byla dlouhá, náročná a ne vždy se dostavil úspěch. Nyní jsme konečně před samotným startem velkého a zcela zásadního projektu pro Radnice a náš mikroregion,“ uvedl Miroslav Jaroš.
Trasa napojení je zřejmá z přiložené situace. Jedná se o realizaci 1.etapy napojení severního Rokycanska, respektive nová trasa silnice se napojí těsně pod Březinou s vyústěním na sjezdu z D5 v Rokycanech a současně mine obce Litohlavy a Osek. Také se se zlepší dopravní napojení obce Vitinky.
V další etapě by nová silnice měla minout Březinu a Bezděkov a napojit na ni přímo dolní Stupno. 3.etapa by pak pokračovala mezi Břasy a Radnicemi a napojila by se na křižovatku u Němčovic.
Po nárůstu cen stavebních materiálů a prací je odhad ceny napojení severního Rokycanska až kolem 700 milionů korun. Má stavební povolení, teď je třeba upravit zadávací realizační dokumentace, připravit soutěž a požádat o dotace z evropského programu IROP.
Text: Adriana Jarošová